Alla inlägg under december 2014

Av Bims - 21 december 2014 12:53

  Snart vräker sig julen över oss. Men dessa små tomtar har inget hem. Men nu kommer mellandagsrean och jag ska ha rea i mellandagarna! Lördag och söndag (27-28 dec) blir det rea på Björkhults loppis. Jag har inte bestämt mig än hur den ska vara utformad. Generell rabatt på allt? Halva priset på utvalda varor? Köp 3 betala för 2? Jag tror att jag kör lite av varje beroende på varan och kunden. Det blir spännande för oss alla.

God Jul till alla kunder och vänner, nya, gamla och blivande.

Av Bims - 18 december 2014 20:29

  Börjar paniken sätta in? Vad ska man köpa till den som har allt? Vad ska man köpa till den som inte har allt men som är väldigt kräsen? Jo, man kilar in på Björkhults loppis i Garphyttan och köper ett presentkort och sedan kan den kräsne själv kan väja fritt. Presentkortet gäller i ett år eller så länge butiken finns. Själva har vi lagt ner det där med julklappar. Vi byter bara med ett par vänner och då får det inte vara för seriöst. Ju galnare desto bättre. Här kommer några exmpel: Minns ni Twin Peaks? Agent Cooper pratade in meddelanden till sin sekreterare Diane. Det bandet fanns att köpa på Akademibokhandeln. Eller varför inte en bok om fotbollsfrisyrer. 

Av Bims - 15 december 2014 18:34

 Först ska jag rätta mitt klantiga stavfel i förra inlägget. Det heter naturligtvis GARPHYTTAN och inget annat, förlåt....

Så här såg det ut vid öppnandet i slutet av oktober. Sedan dess har jag köpt en gammal glasdisk från 70-talet. Det riktigt roliga med det är att den disken har stått i denna lokal på denna plats tidigare. Då var det en liten kläd- och sybehörsaffär innan pizzerierna avlöste varandra. 

Av Bims - 14 december 2014 10:52

         

Här ses ett litet urval av allt jag har i min lilla "retrobutik". Tyvärr har väl ordet loppis en lite dålig klang. Kvaliten på mina saker är nog lite bättre än den genomsnittliga loppisen. Allt är rent och i stort sett helt. Atmosfären i butiken är mysig och väl värd en tripp till Gaphyttan. Jag ska även prova lite säljannonser längre fram. Finns även på Facebook under namnet "Bjorkhultsloppis".

Jag ämnar att lägga ut bilder när det kommer in nya saker. Det finns även en del möbler tex ett sideboard från 60-talet i teak. Udda stolar, barnsäng, byrå i teak, perstorpsbord och på lagret finns mer. Fråga gärna om det är något du söker.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vid mogen ålder tog tag steget ut i det osäkra och förverkligade en dröm.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards