Direktlänk till inlägg 9 januari 2015

Ljusare tider

Av Bims - 9 januari 2015 08:02

  Nu börjar julkoman släppa taget och vi går mot ljusare tider. Men inte till vilket pris som helst. Detta måste vara århundradets absolut fulaste lampa. Har aldrig sett något liknande och jag har sett en hel del fult. Men någon måste ha tyckt att den var fin eftersom den finns. Den får stå som en symbol för att smaken är verkligen olika. 

Jag har blivit flitigare på Tradera och om någon är intresserad av min annonser så är mitt alias på Tradera: MrsNorris13

Just nu är det fler som vill sälja till mig än som köper men det vänder nog snart. Men man gör sina felköp ibland. Jag skulle köpa saker av en person och vi missförstod varann. Jag trodde att det var allt i förrådet och bjöd därefter men sen när vi skulle lasta ur så visade det sig att det bara var valda delar. Så jag betalade nog ett överpris, fast det vet man inte förrän jag sålt sakerna. Det var bla ett par emaljerade finska muggar. Just nu ligger de på 232 kr för paret. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bims - 27 januari 2015 08:08


Nu har jag startat en hemsida som också innehåller en blogg. Därför säger jag hej då till bloggplatsen Vill du fortsätta följa mig gör du det på www.loppistanten.com. Där kan du även köpa saker. Jag kommer också att visa mina samlingar av diverse p...

Av Bims - 21 december 2014 12:53


  Snart vräker sig julen över oss. Men dessa små tomtar har inget hem. Men nu kommer mellandagsrean och jag ska ha rea i mellandagarna! Lördag och söndag (27-28 dec) blir det rea på Björkhults loppis. Jag har inte bestämt mig än hur den ska vara utfo...

Av Bims - 18 december 2014 20:29


  Börjar paniken sätta in? Vad ska man köpa till den som har allt? Vad ska man köpa till den som inte har allt men som är väldigt kräsen? Jo, man kilar in på Björkhults loppis i Garphyttan och köper ett presentkort och sedan kan den kräsne själv kan ...

Av Bims - 15 december 2014 18:34


 Först ska jag rätta mitt klantiga stavfel i förra inlägget. Det heter naturligtvis GARPHYTTAN och inget annat, förlåt.... Så här såg det ut vid öppnandet i slutet av oktober. Sedan dess har jag köpt en gammal glasdisk från 70-talet. Det riktigt ro...

Av Bims - 14 december 2014 10:52

          Här ses ett litet urval av allt jag har i min lilla "retrobutik". Tyvärr har väl ordet loppis en lite dålig klang. Kvaliten på mina saker är nog lite bättre än den genomsnittliga loppisen. Allt är rent och i stort sett helt. Atmosfär...

Presentation


Vid mogen ålder tog tag steget ut i det osäkra och förverkligade en dröm.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards